Liebster Blog Awards #1

Mała przerwa w "Wakacjach z o.o.", trochę czytania "o wszystkim i o niczym" (:
Zostałyśmy nominowane do Liebster Blog Awards.



Pierwsza nominacja naszego bloga, dziękujemy bardzo!
Wybrała nas Okej z bloga: Wielka Czwórka Przyjaciół Hogwartu

Na dole dodamy listę blogów, które nominowałyśmy my oraz pytania dla was. Mamy nadzieję, że będą ciekawe i odpowiadanie na nie sprawi przyjemność.


A oto pytania od Okej oraz nasze odpowiedzi

1. Gdybyś miał do wyboru: przywrócić do życia Lily i Jamesa lub Tonks i Lupina, kogo byś wybrał? A może uciekłbyś i udawał, że nie miałeś takiej możliwości?

Lady: Oszukałabym przeznaczenie i wskrzesiła obie pary. 

Gwiazda: Syriusza.

2. Gdy miałeś cztery lata, kim chciałeś zostać w przyszłości?

Lady: Aktorką. To znaczy nadal chcę, ale kiedy miałam te cztery lata, to wydawało się to nieco... um, bardziej realne

Gwiazda: Od zawsze chciałam być przede wszystkim księżniczką. Kucharką (przypalam garnek z gotującą się wodą), piosenkarką (pojechałam raz na obóz wokalny, śpiew zaliczyłam na D, i jako jedyna nie śpiewałam na koncercie na koniec; wtedy myślałam, że po prostu nie ma czasu na mój występ) i panem od religii (tak panem; za bardzo lubiłam szkolnego katechetę).


3. Jaki jest twój ulubiony dźwięk (wykluczam dzwonek na przerwę)?


Lady: Skrzypce. Uwielbiam, kocham słuchać, jak ktoś gra na skrzypcach. Dźwięk przewracanych kartek książki (nie, podręczniki się nie wliczają, strony na testach też nie). Lubię też dźwięki wsi pod wieczór lub nocą. 

Gwiazda: Pisk jaki wydaje z siebie moja kuzynka, gdy mnie widzi, śmiech moich przyjaciół i bliskich, ich głosy. Szelest papierków po słodyczach i odkręcanej coli. I przewracanych kartek, ołówków lub długopisów piszących po papierze i klawiatury, gdy na niej piszę. I uwielbiam dźwięki lasów nad jeziorami, pół i łąk.


4. Masz maszynę, która przenosi cię w czasie. Możesz wykonać jedną podróż. Gdzie się przenosisz?


Lady: Na XIX-wieczne bale. Zawsze chciałam to przeżyć, chociaż jeden dzień w tych sukniach. Mogłabym w czymś takim chodzić, oczywiście byłoby to cholernie niewygodne, byłoby mi gorąco i ciężko... ale chciałabym. Mieć na sobie te ciuszki, tańczyć te wszystkie dworskie tańce i kosztować potraw (to na końcu jest najważniejsze, poza tym to główny powód, dlaczego musiałabym mieć na sobie tyle warstw, by zakryć stale powiększający się od żarcia brzuch. Jezu, jakie to by było przyjemne i dobre). 

Gwiazda: Do Rowling, gdy zaczynała wymyślać Harry'ego Pottera. Wspaniałomyślnie podsunęłabym jej kilka świetnych pomysłów (które ja bym znała z przyszłości, a ona dopiero miałaby je wymyślić), przekonałabym ją żeby dodała mnie do książek, jako kochankę/żonę/narzeczoną/dziewczynę Syriusza, a jego nie zabijała. No, poza tym niech nie uśmierca jeszcze wielu pozostałych. Ale żeby nie było mniej-emocjonalnie: uśmierciłabym innych. I na dodatek przekonałabym ją, żeby napisała serię o Huncwotach (oczywiście ze mną). 


5. Idziesz sobie ulicą, gdy nagle widzisz leżącą puszkę z napisem „dżin! Tylko dziś może spełnić twoje życzenia!”. Podchodzisz i bierzesz ją do ręki. Rzeczywiście. Jest jednak pewien problem. Aby spełnić twoje trzy życzenia musisz szczerze odpowiedzieć dżinowi na zadane przez niego dowolne pytanie. Co robisz? Decydujesz się na odpowiedź? Jakie by były twoje trzy życzenia?


Lady: Decyduję się, zdecydowanie. Nawet w najgorszym wypadku mogłabym spasować i nic nie zyskać, ale również i nie stracić. Moim pierwszym życzeniem byłoby znalezienie miłości, ale takiej wiecznej, do grobowej deski, z moim ideałem chłopaka. Drugie - chciałabym pogodzić to, co praktycznego chcę robić w życiu, czyli moją przyszłą (?) karierą, z byciem aktorką. Moim trzecim życzeniem byłaby możliwość skorzystania z życzenia wtedy, kiedy byłoby mi potrzebne - po prostu zostawiłabym je na czarną godzinę. 

Gwiazda: Odpowiem mu na pytanie, a on zniknie znów do puszki; nic nie stracę, zyskam trzy życzenia. Po pierwsze- chciałabym faceta, który będzie moim ideałem. Po drugie- chciałabym być sławną pisarką, która napisze setki bestsellerów, a internet będzie huczał od fan fiction, fan artów itp. Po trzecie- chcę teraz, przed karierą i trzydziestką, mieć pieniądze, czas żeby objechać ogórkiem Europę, potem Stany, a na obu wycieczkach spędzać tygodnie na zwiedzaniu, na biwakach, ogniskach, opalaniu się, byciu z przyjaciółmi. Czyli w sumie trzecie życzenie to: chcę być bogatsza od- przynajmniej -Madonny.


6. Okazuje się, że twój najlepszy przyjaciel jest wampirem. Co robisz?


Lady: W pierwszej chwili bym się śmiała. Po prostu... wampiry mnie śmieszą. Niezbyt przepadam za czymś takim, ale jeśli mój przyjaciel faktycznie bym się czymś takim okazał, na pewno bym go wspierała. Jeśli tylko nie będzie chciał mnie gryźć...

Gwiazda: Ha, moja najlepsza przyjaciółka była fanką Zmierzchu, więc jakby mi powiedziała, że jest wampirem to bym się nieźle ubawiła. I byłaby biedna bo by przez godzinę musiała mi pokazywać swoje zęby, wszystko co wampirowate, a ja robiłabym eksperymenty- czy może dotykać wody święconej, wymawiać imię Boga i sprawy o których zawsze piszą w książkach... Cóż, ufam mojej najlepszej przyjaciółce, nie bałabym się; skoro nadal żyję, to znaczy, że jestem bezpieczna. Chciałabym tylko wiedzieć jak najwięcej o nowym odkryciu- skoro są wampiry, to co jeszcze? 


7. Siedzisz w celi, a następnego dnia ma się odbyć egzekucja (rzecz jasna na tobie). Czeka cię śmierć, jednak strażnicy stosują się do zasady ostatniego posiłku. Co wybierasz? (zasada ostatniego posiłku – możesz wybrać co ci się żywnie podoba do jedzenia, a oni spełnią twoją zachciankę)



Lady: Zamówiłabym tak ogromną furę jedzenia, że by im nie starczyło budżetu. A ja bym w międzyczasie pewnie uciekła, uprzednio schowana za stertą niedojedzonego żarełka.

Gwiazda: Ciasteczka według przepisu mojej Babuni. Nigdy by mnie nie skazali, bo Babunia wiedziałaby co robić: nie dać im przepisu. Bez ciasteczek nie ma trupa, ups.


8. Jakiego nietypowego koloru chciałbyś/abyś mieć włosy?


Lady: Krwistoczerwony. W sumie jest to jedyny kolor, który pasowałby do mojej cery jako tako, ale też bardzo mi się podoba i mogłabym z takimi włosami chodzić.

Gwiazda: Szare, srebrne. Bardzo bym chciała, zrobię tak, ale najpierw muszę schudnąć, żeby też je obciąć i dobrze w nich wyglądać.


9. Budzisz się rano i orientujesz, że jest ten sam dzień (czyt. masz dzień świstaka). Wiesz, że to, co zrobisz, nie będzie mieć dla ciebie żadnych konsekwencji. Co robisz?


Lady: Nie chcę demoralizować młodzieży, więc nie odpowiem. 

Gwiazda: Testowałabym wszystkie granice, które mogą zostać przekroczone.


10. Możesz się spotkać z dowolną żyjąca kiedykolwiek na tej ziemi osobą. Kto by to był? Dlaczego go wybrałeś?


Lady: Witkacego. Bardzo chciałabym wiedzieć, co mu w głowie siedziało, jak tworzył swoje sztuki. 

Gwiazda: Zawsze chciałam poznać Jagiełłę. Mówię poważnie. Albo swojego krewnego, który żył w epoce romantyzmu. Chciałabym poznać moje korzenie tamtej epoki, zobaczyć tamtejszy dom (nie budynek, ale atmosferę i życie), ale mój dom.


11. I ostatnie: czy uważasz, że te pytania były mocno ryjące mózg? A może, o zgrozo, podobały ci się?

Lady: Były oryginalne :)

Gwiazda: Odpowiedzią jest ananas. 



Nasze nominacje:
> Historie z Obozu Herosów Adminka Pomyluna
The Story of New Generation Susan Kelley
Spokojnie to tylko ja Annabell di Angelo

Pytania:
1. Jak ci minął dzień? (:
2. Jaką śmiercią chciałabyś umrzeć?
3. Jakiej rzeczy (jeszcze?) nie wymyślonej brakuje światu? Jak by ona działała, jak wyglądała?
4. Czy kiedykolwiek zaczęłaś czytać książkę (ktoś ci polecił, słyszałaś dużo o niej), ale po paru stronach, rozdziałach, byłaś rozczarowana i wręcz zła, że zmarnowałaś czas na lekturę? Jak tak, to jaka to była książka?
5. Jakbyś mogła z kilku dowolnych książek wybrać pięciu, sześciu bohaterów, którzy mieliby się poznać... kto to by był? i dlaczego akurat ich wybrałaś?
6. Masz jakieś marzenie, które trzymasz w głowie od dawna, jest sprzed ponad ośmiu lat?
7. Jaka jest najdziwniejsza książka, jaką czytałaś?
8. Gdybyś miała być sławna, z czego byś chciała być znana?
9. Jakbyś mogła stworzyć nowy przedmiot w szkole, co byś wybrała?
10. Jak by wyglądał twój wymarzony pokój? Co istotnego musiałoby się w nim znajdować?
11. Czy jeszcze w tym roku jest premiera jakiejś książki, filmu, serialu, na którą bardzo czekasz?
12. Spotykasz osobę, która proponuje ci, że możesz się przenieść do alternatywnego świata, gdzie znajduje się twoje alter ego. Nie masz pojęcia jednak, na jakie uniwersum trafisz, co cię tam czeka i jakie są różnice pomiędzy nim a obecnym światem. Przeniosłabyś się? 

Zapraszamy wszystkich chętnych do odpowiadania na wybrane najciekawsze pytania ( i te od Okej, i te od nas) w komentarzach. Jesteśmy ciekawe waszych pomysłów (:

3 komentarze:

  1. Dzięki za odpowiedzi :D.
    I ANI WAŻCIE SIĘ TAK WIĘCWJ ZNIKAĆ!
    Strasznie mi się podobają niektóre wasze pytania, więc na nie odpowiem :D.
    3. Brakuje (bardzo!) Maszyny, która potrafiłaby pisać dokładnie to, co mam na myśli. A jeśli coś takiego jest, to namiary w odpowiedziach na komentarz :D.
    5. Octavian, Gavin, Peter Petigrew, Morgarath i Clave (co z tego, że to rada? No dobra, może być tylko Konsul...). Wszyscy jako dzieci na prowadzonej przez Umbridge lekcji fizyki po niemiecku (BUAHAHAHAHA!... ehy, ehy... kłaczek :D).
    7. Akademia Dobra i Zła :D. Naprawdę nie wiesz, jak się skończy :D.
    8. Z napisania zajebistego bastselleru i zagrania w filmie na jego podstawie głównej roli :D.
    9. UPDŻ - Umiejętności potrzebne do życia. Na przykład skręcanie szafek z Ikei, gotowanie ulubionych potraw czy zdobywanie czekolady.
    12. TAK! PRZYGODO, NADCHODZĘ!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację!! :D. Dzisiaj pojawi się post z odpowiedziami, więc gorąco zapraszam ;).
    Xoxo ;*
    Annabell di Angelo

    OdpowiedzUsuń

© grabarz from WS | XX.